Tuesday, February 24, 2009

Siaran Tertunda: Kejohanan Olahraga SMK Labuan

9 Februari 2009
Isnin

Padang SMK Mutiara


oleh krana skolah kitaorg nda ada padang, maka sukan skolah kami terpaksa dibuat menumpang di padang skolah lain.



acara yg dipertandingkan dalam olahraga ialah: lompat tinggi, lompat jauh, lompat kijang, lontar peluru, lempar cakera, rejam lembing. oleh krana x banyak sgt acara maka sukan dibuat 2 sesi yg berlainan supaya x ganggu pnp. kalu kategori bawah 15 (pelajar sesi petang) akan lawan waktu pagi. kategori bawah 18 (sesi pagi) akan lawan sesi petang.

sebagai ket. ajk penyelia peserta (yg baru) aku mmg blur habih n x dapat nak bayang keje apa yg kena wat walaupun da d explain oleh nurul n k.hajah. al-maklomlah dulu skolah agama rakyat mana ada sukan2 ni.


so, pagi k.hajah n roszilah yg bertugas. lepas kelas 3G abis kul 9.20am trus call shu yg da ada kat padang mintak tlg amik nak g padang jap utk tengok camna k.hajah handle. sbb petang aku ngan k.wong je.. terpaksa la berkejar2 g padang sbb ada kelas lak kul 10.40 kat 4G.


petang tu selain daripada jadi penyelia peserta aku jugak jadik dj secara x langsung utk wat pengumuman itu dan ini terutamanya panggil peserta melapor diri. anak2 aku kelas 3D, 4A, 3E, 4D n 4H ramai yg jadik atlit n amik bahagian.
kamera aku swastakan kat si faizal.
tengok2 dia g amik gambar si tasbi saja.. penuh memory card ngan gambar n video si tasbi melompat tinggi haha.. apa2 je la korang ni.

smentara tunggu sume acara abis.. da azan asar. surau depan padang je. tengah letak barang kat kete tiba2 lalu la set2 faziel, tasbi n t gang nak g solat asar.. ajak aku skali. aku pon on je.. tu la yg aku respect sgt kat group dorang ni.. bagus jaga solat, kalu solat zuhur tu berkejar2 nak jemaah kat masjid dpn skolah lepas balik skolah kul 12.35pm.
tabik spriingg la kat faziel, tasbi, faizal, johari n t gang yg lain.. bagus korang.. ustzh doa smoga kamu sume istiqamah..
so, solat asar haritu di imamkan oleh si faziel.. terharu ngan komitmen dorang..

semoga trus istiqamah dalam ibadah..

No comments: