Thursday, October 9, 2008

HARI HARU


8 Syawal 1429

8 Oktober 2008

10.55 am

Ting. 2 Efisyen



“Tok..tok..tok..”

Aku toleh ke pintu kelas.

“Penyelia ustazah nak masuk tak?”

“Tak, arini dia observe kawan saya.”

“Ok, mintak maaf sekejap ye. Assalamualaikum.. Semua pelajar bangun, pelajar lelaki berbaris berdiri di depan, pelajar perempuan berdiri di belakang.”


Tiba-tiba je kelas aku kene serbu ngan 2 orang cikgu disiplin.

Tiba-tiba je kelas aku jadik haru biru.

Hati aku plak jadik huru hara.. kes apa budak2 ni??


“Mana henset.. Kuarkan henset kamu.”

Ckgu Salleh start pekse si Haman..

Dipendekkan citer, ade cikgu report student kelas tu main henset time kelas.. (kat skoloh kan dok leh bowok henset)

tanya punye tanye.. adok hok ngaku.. cek punye cek punye cek last2 jupe kat rozaimi dia sorok lam tuutttt...
tiba-tiba je.. papp..rozaimi kene penampar. rasa menyirap lam ati.. sebak..sesak.. aku trus kuar kelas x sanggup nak tgok. (aku mmg camni, dulu kecik2 kalu jaki kene pukul abah ngan pembaris aku yg nangis... x sampai ati huhu)


Dipendekkan lg citer.. lps rozaimi kene heret ke blk disiplin, aku amik alih kelas blk.. bdk2 len bese la gelak2 je tgok kwn dorng kene mentang2 la dia dok kene. Ustzah ni pun stat la mini khutbah.. baru stat 2-3 ayat.. da x leh cakap sbb air mata da kuar.. bdk2 kls sume trsenyap.


Rasa trkilan sbb aku baik ngan sume bdk2 kelas, rozaimi n haman pun x nakal mana lam kelas aku cuma malas je tp blakang x tau ar. lgpun mende ni jadik depan mata aku, terase brtgjawab n rase brsalah sbb x dpt didik dorg betul2 sblm ni.
Kena la muhasabah blk.. kot2 apa yg aku lelah2 ajar kat dorg tu Allah x berkat ke.. dorg x dpt hidayah sbb salah aku ke.. huhu.. haruu..


Aku berdoa semoga ilmu2 yg aku sampaikan pd plajar2 sume Allah berkati dan Allah beri taufik hidayah pada kami sume.. isk3..

Alahaii.. anak2 didik aku...

No comments: