Monday, May 11, 2009

PESANAN UNTUK ANAK2 KU..

Asslamualaikum..

semua anak2 sy kelas 4Amanah & 4 Gigih yg sy kasihi n rindui (keh3)..
first, saya mintak maaf banyak2 pd kamu sume sbb x dapat ajar kamu n wat preparation sebaiknya utk kamu exam subjek pendidikan Islam kali ni..

saya plan nak tinggalkan nota n lembaran kerja untuk kamu sume bagi tajuk2 yg belum belajar, tapi kekangan masa buat saya x sempat2 nak siapkan properly utk kamu. maaf ye..

so, di sini saya senaraikan tajuk2 yg masuk exam mid year ni.. salin ye jgn x salin..
(jangan g surf posting2 entry blog sy ni dulu ye.. salin dulu tajuk2 ni, haa.. fajis ada ke x de, jgn escape ye kui3..)


1. Bidang Tilawah:
- manusia perlu bersyukur
- rasul penyampai wahyu
- larangan mempersendakan agama
- hidayah milik Allah
- aqidah teras kehidupan

2. Bidang Hadis
- Makanan yang baik
- Perpaduan teras kemajuan

3. Bidang Aqidah
- Perkara-perkara yg membatalkan iman
- Dosa-dosa besar yang membawa kemurkaan Allah
  • dosa-dosa besar
  • dosa-dosa besar yang menghancurkan umat Islam
4. Bidang Ibadah
- Lambaian Kaabah
  • kewajipan haji & umrah
  • Cara menyempurnakan ibadah haji & umrah
  • Wajib haji & umrah
  • Cara mengerjakan haji dan jenis2 dam
- Sembelihan

5. Bidang Sirah & Tamadun Islam
- Kerajaan Khulafah ar-Rasyidin

6. Bidang Akhlak
- Akal cahaya kehidupan
- Adab berhias diri


Cakupan tajuk yg masuk exam agak banyak n luas maklumlah exam mid year kan hehe..
format soalan sama mcm exam bulan mac aritu cuma bilangan soalan lebih banyak je.

saya akan emelkan nota2 pada emel suhaila, kamu yg lain copy pendrive dgn suhaila ye. tp kalu blh print di bilik akses ni, kamu print je sorang satu set. tp tanya dulu pada guru pusat akses tu, cikgu dayang atau cikgu hasmi boleh print atau x ye.

kalu kamu x dpt print, nanti sy mintak tlg kwn saya ustazah shuhada (sesi petang duduk di bilik guru B) utk fotostatkan n kamu amik di atas meja saya ye. apa2 hal nanti saya contact kamu semula..

nota tu sebahagian tajuk je, sehari dua ni saya akan emelkan tajuk2 lain
so, kamu sume tolong bagi alamat emel pada saya.
klik pada bahagian comment di bawah entry sy ni n kamu taipkan alamat emel ye..

satu g.. nanti kalu da dpt jadual exam, tlg inform saya bila paper P.I ye. sms je la kat saya sape2 yg ada kredit tu.. kalu nak claim ngan sy kemudian pun blh la heheh..

selamat study ye..
all the best..

1 comment:

Nur Suhaila Japar said...

salam ustazah,

link sye at http://nsjblog09.blogspot.com/