Thursday, May 28, 2009

LD 1979 MANIKAM KALBUKU

Alhamdulillah.. smalam petang da dapat kreta yg ditunggu2 sejak bulan 2 dulu..
penantian memang satu penyeksaan n mengabihkan budget sbb amik kete sewa heheh..


pagi2 lg encek latif honda tu da kol aku btau kete da blh kuar suh amik jam 9am..
pagi2 kat skolah ni aku mmg masa pack ngan keje2 dlm kelas n luar kelas.. malas nak kuar..
petang jam 1.30pm janji ngan honda nak g amik.

masa nak kuar tu terserempak ngan si tasbi n t gang..
sume berebut2 nak ngikut aku g amik kete.. padahal dorang ada latihan rempuh halangan di pusat ko utk persediaan g perkhemahan pkbm kebangsaan nanti..
last2 aku approve 2 org je yg blh ikut.. si tasbi n si fazil..
bawak bodyguard la g amik kete..

bila smpai balik ke skolah jam 2.30pm tu, si johari, faizal n haimie melompat turun bas g kejar kete aku heheh..
dorang serbu terus..
dorang lak trlebih excited membelek keta aku..
bukak bonet, bukak enjin, bukak wiper..
dorang lak double check kete aku keh3..

bila aku suh bukak plastik je.. sekelip mata je sume dorang da bukak..
aku pun malu gak nak bawak kete ngan plastik2 tu..nmpak sgt baru amik..

lepas dorang brlepas g pusat ko.. aku pun trus ronda labuan atar baki kupon hari koperasi yg ada g ke matrik, sk pekan 1 n sjkc chi wen.
patutnya g ngan samsiah cam hari2 sblumnya.. tp kbetulan samsiah x leh nak g..
aku pun angkut je la budak2 ni ajak teman..
sekaligus ronda2 rasmikan kete baru kui3..

layan gambo je la ye..
sape2 berminat kalu nak tanya blh post kat comment heheh..









HONDA
THE POWER OF DREAM ;)


5 comments:

PENING said...

Salam, ha cantik biru. Wow. minta secawan.

Boleh tengok sajalah. Apa nak buat. Nak tumpang takleh.

Unknown said...

uwaaa, hatiku meraung di Tawau!!!

kena check kalendar ni, cari tarikh bila bleh turun Labuan lagi, hehehe...

.:nhalilah:. said...

tuuuu diaaa.. sekai kuar kete..... kete honda cik siti... plat ccuunn.. tahun kelahiran..
bila boleh tumpang naik nih ek???

p.s: nak bawak balik award tu.. click kanan pastu save picture as.. pastu upload cam biasa.. bawak balik tau.. jgn tak bawak.. hangkut naik honda..

Wenn said...

kak, nk tny.. nape plat kete "L" ye?? sbb labuan yer?? huhu..
~ sy kawan pd ustazah hidayah arirada.. huhu

zaidah said...

Salam Jem,

Tak sabar nak gi labuan, boleh Jem drive saya ngan kereta baru?