Monday, November 17, 2008

HADIAH PALING BAHAGIA

Khamis (ari last praktikal)

23 Oktober 2008

23 Syawal 1429


Terima kasih kat anak2 yg kasik aku adiah..

Am6

Nick d 9

zakiah

Nurnabila

Mastura

Aida

juwariah




Tapi aku rase adiah yg paling berharga dan paling buat aku terharu dan paling buat aku rasa bahagia ialah respons yg anak2 aku tulis dlm borang refleksi pengajaran yg sempat aku suh dorang isik pagi td..


Borang refleksi pnp ni dayah yg wat smalam.. item yg kena isik ialah:

Aspek yg perlu di kekalkan

Aspek yg perlu ditingkatkan

Aspek yg perlu dibuang/ ditinggalkan

Pesanan/ ucapan




Nak menangis bila baca sume yg budak2 ni tulis.. terharu giler.. ada gak yg wat ala2 karangan pmr 350 patah perkataan.. penuh borang tu heheh.. anyway its really touch my soul. So, ni aku quote antara respons dorang sebagai tanda aku sangat menghargai penghargaan yg dorang beri..


yg +ve antaranya..

masuk kelas awal

teknik pembahagian kumpulan + markah terkumpul

pembentangan

teknik soal jawab

intro tajuk yg akan belajar (induksi la tp dorang x reti sebut heheh)

masuk makmal kmpter (tayang slide/ video/ gambar)

kaedah kuiz (ulangkaji)

teknik permainan (dam ular & kotak beracun)

beri motivasi

sporting

ceria

selitan humor

keyakinan tinggi

penyayang

prihatin

mendengar masalah pelajar

menyediakan hadiah (peneguhan)

pelajar x tido dlm kelas

byk interaksi dgn pelajar

penuh semangat


yg -ve

kurang tegas dan byk berlembut dengan pelajar yg lggar peraturan kelas terutama pelajar lelaki

x pakai sarung lengan (ni si syahir n nick la yg paling prihatin skali slalu dorg tolong ingatkan time aku terlupa.. mekacihh heheh)

ni bkn nak bodek diri sndiri.. jauh skali nak riya'.. tapi aku sgt terharu ngan penghargaan dorang..


dan sesungguhnya aku rasa sangat bahagia dan gembira bila dapat membahagiakan dan mengembirakan dorang.. aku rasa sangat2 bahagia bila tau dorang sume enjoy class aku.. lagi rasa bahagia bila dorang sume tulis dorang sayang kat aku huhu.. aku pown sayang gak kat dorang sume..


Ya Allah..

Berikanlah anak2 hamba di kelas 2E & 2H SMKADG

KeampunanMu

Kerahmatanmu

Taufik & HidayahMu

Berkatilah ilmu2 yg dipelajari mereka

agar dapat mereka amalkan

Kurniakanlah mereka

kejayaan yg cemerlang dalam pelajaran

dan kehidupan di dunia & akhirat

Pilihlah mereka menjadi pembela dan penerus pejuang agamaMu

Kekalkanlah ukhuwwah dan rasa kasih berpanjangan antara kami..

Aminn..

No comments: