Friday, January 23, 2009

SELAMAT ULANG TAHUN ANAK2 KU..

Awan berarak ceria
tiada titis hujan
pohon melambai
tanda sokongan
ku susuri perjalanan
bertemankan semyuman
di hari lahirmu
sahabatku..
dedaun berguguran
membuktikan kedewasaan
walau tanpa madah dan hadiah
namun cukup untukmu
sekadar ucapan
selamat hari lahir
iringan doa ku hulur
bersyukur kepadaNya
atas nikmat usia
usia mu ibarat mutiara
tiada berganti lagi
hiaskan iman
bersulam takwa
agar sempat mengucup
haruman syurgawi


SELAMAT HARI ULANG TAHUN KE 15
KELAS 3 DEDIKASI

Johari Mat Jah - 12 januari 2009
Azmal Jaafar - 20 januari 2009


SELAMAT ULANG TAHUN KE 16

KELAS 4 AMANAH
Mohd Syazali Yusof - 20 Januari 2009
Mohd Sahar Beddu Lamin - 20 Januari 2009
Nur Iman - 22 Januari 2009
Mohd Alif Afizan Mahmud - 24 Januari 2009
Shahril Nazri Zulkifli - 26 Januari 2009

KELAS 4 DEDIKASI
Putri Nurul Ratikah Md. Rizam - 03 Januari 2009
Mohd Arif Adi - 06 Januari 2009


KELAS 4 HARMONI
Noorazira Ibrahim - 10 Januari 2009
Nur Fatin Aliah Hishamudin - 21 januari 2009


Awal2 pagi bila loceng perhimpunan pukul 6.40am berdering.. aku pon bergegas g kelas 4A.. ada pojek best.. juta2 puye pojek heheh..

masa budak2 sume tgh perhimpunan.. aku masuk kelas senyap2 n tulis bday wishes januarian kat budak2 kelas 4A. kbetulan ramai lak ada 5 orang.
senaraikan nama n bday dorang kat whiteboard belakang kelas.
pastu tulis lagu saujana cam kat atas tu la..

skali ngah syok2 tulis ada pulak si azri n 2 org budak kelas masuk sbb datang lambat lalu pagar belakang. aku terus halau suh g perhimpunan. kantoi da skali.

x lama tu masuk pulak si fauzi ngan 2 3 orang lain datang lambat gak.. waduh waduh.. kantoi kali kedua. tp kali ni da siap tulis. dorang pun sempat la baca skit sebelum aku halau g perhimpunan gak. liat2 kemain nak suh g. elok2 sampai blok B perhimpunan pun abis. melompat bersorak la budak2 tu selamat heheh. aku pesan kat dorang jangan padam kat whiteboard tu. dorang kata.. ok ustazah.. beres la tu slesai satu kisah.

arini ada kelas 3D ngan 4D je. lepas beri salam sementara nak tunggu budak2 bukak buku aku pun tulis bday wishes nama2 januarian.
x de kelas kat 4H arini..
tapi kebetulan ngah tunggu cikgu shuhud x kuar2 dari kelas 4D tu.. tengok kelas 4H cikgu pun x masuk lagi. aku pun masuk trus tulis bday wishes kat depan. kecoh budak2 ni. lagi2 si jaenal, iqmal n syadiqin heheh.
sedih sangat konon aku x ajar lagi kelas dorang naik cuti nanti. konon sume nak pindah g kelas sebelah 4G yg aku kena ajar nanti heheh. kaki bodek tul sume budak2 ni..

so.. selamat hari ulangtahun ke 15 dan 16 anak2 murid aku..
semoga hidup diberkati Allah
semoga ilmu diberkati Allah
semoga menjadi pejuang dan pembela agama Allah nanti..




5 comments:

PENING said...

Macam nilah cikgu. Murid mesti sayang nanti. Layan individu murid sebagai individu. Barulah akan terbina insan. Ngajar murid bukan subjek. Bentuk insan muslim. Betul kan!

Nampak gaya akan settle di Labuan nih! Bila dah timbul sayang, berat nak lepas. Makanan murah, business boleh buat, keta murah. boleh pakai keta mewah hehe.

Selamat berhari raya cina. Raya untuk semua.

k_jEm said...

saya dari dulu2 memang cepat mesra ngan org yg lebih muda drp saya termasuk anak2 murid. sbb tu kawan2 sume ramai yg lebih muda.

tapi ada cikgu nampak x stuju ngan cara saya. masa borak2 ngan ket panatia smalam dia crita pasal ada cikgu lain yg rajin layan budak2 n nanti budak2 pijak kepala. tp sy trasa cam dia perli sy skali sec x lgsung sbb mgkin dia prasan sy baik ngan budak2.

nak wat camne.. cara kita berbeza..

jie said...

huah3 syabas ustajah.. bole jadik cikgu yang berdaya maju gitu..BERUSAHA!! Ala..budak2 tu kan manusia, secara dasarnya kalau kita berbudi dengan ikhlas tentu orang akan lebih menghargai. So tak timbul persoalan student pijak kepala coz kita (eh salah gantinama, kau lah - aku tak terbabit he he)sebagai pendidik mestilah berilmu dan berkarisma untuk mengemudi our student so baru lah diaorang tau bila masa kita jadik kawan, bila masa kita jadik mentor and bila masa kita jadik pemimpin yang harus dihormati. Huah3 panjang lebor khutbah aku..ye lah ko pn melopong je kan tak de keje kueng3.. SEMOGA JADIK CIKGU YANG BERDEDIKASI & IKHLAS...

k_jEm said...

wa stuju tu sangat2 la stujunya heheh.. terer gak ko kasik khutbah ek keh3.. ko tu bila plak nak joint the club cikgu cikgi anak mnantu ustajah patimah ni kueng3

PENING said...

kJ jangan ambik pising sangat apa orang kata. Dari awal lagi saya syik sebut itu saja kan. Buat apa yang betul, bukan apa yang orang kata. Betul dah tu. Rapat dan mesra - itu manusia. Interpersonal intelligence. Sebagai guru, kita perlu mesra dan mesti ada multiple intelligence. Peraturan mesti ada bukan halangan tembok Gaza. Tengok German lebih maju bila tembok German dah dirobohkan. Don't worry, don't bother, you are on the right track. Go Go Go Jamaliah heheheheh